четверг, 8 февраля 2018 г.


День 1. Чому птахи є невід’ємним елементом живої природи?/Які зміни відбуваються в житті птахів з настанням  весни?
І. Ранкова зустріч
 1. Привітання
 Привітайтеся з дітьми за допомогою вірша
 Доброго ранку!
Ми друзям бажаєм.
Доброго ранку!
Всіх друзів вітаєм.
 Доброго ранку тобі і мені.
 Щирі слова нехай линуть рясні.
– Доброго ранку, ___________ (ім’я дитини)!
 – Доброго ранку, _______________________!
2. Новини дня
 Помічник вчителя (учень) заповнює таблицю:·
Дата________________________
Назва дня тижня________________
Погода сьогодні___________________
Кількість присутніх_______________
 






                                                                                          

ІІ. Утворення слова – назви теми інтегрованого тижня
Попросіть дітей визначити тему інтегрованого тижня.На дошці написано букви і ви бачите що деяких з них не вистарчає ,їх зїв Дід Буквоїд. Подумайте і скажіть яких букв невистарчає. Із  літер утворіть слово – назву теми інтегрованого тижня. Прочитайте його.
П_РН_Т_      Д_У_І
·        Повідомте дітям тему інтегрованого тижня.
·        Проведіть з дітьми роботу для з’ясування лексичного значення утвореного словосполучення «пернаті друзі».
·        Запишіть на дошці слово «птахи». Запитайте дітей на скільки складів можна поділити дане слово. Запропонуйте дітям пригадати правила переносу слів.
ІІІ. Читання / слухання текстів  та легенд про птахів.
Матеріали для дітей. Додаток 2
Непосидюче пташеня
Пташеня Дзьобик весело щебетало в гнізді.
Тато з самого ранку полетів на полювання. А матуся ось тут поруч з гніздом поралась.
То гілочку з листочком принесе, дірочку закладе, то під дерево за грудкою землі спуститься, то глиці принесе, щоб малюку м'якше було.
Інші братики й сестрички терпляче чекають на своїх місцях. А Дзьобику не сидиться.
Он який яскравий метелик поруч літає. І куди він? Може провідати друга? Мушку чи жука-рогача? Або квіточку шукає, найяксравішу в лісі. Щоб переконатися, чи в ній найсмачніший пилок.
У листочку зверху Сонечко зробило крихітну дірочку. І тепер на пташеня іноді падав Промінець. Він весело перестрибував з носика на лапки та крильця. А Дзьобик намагався його упіймати.
Збоку почулись помахи крил. Повернувся тато з обідом. Він нагодував пташенят.
-- Пора спати! -- матуся розклала крила, куди почали ховатись малюки.
Лише Дзьобик не поспішав. Він вважав, що поки на вулиці світло, спати не треба. Адже довкола стільки цікавого. Он тітонька Сорока з сусідкою Вороною теревенять на сосні зліва. А дятел Стукач постукує на липі справа. Упіймає когось чи ні?
Пташеня примостилося скраю, висунуло голівку з-під маминого крила і спостерігало далі.
От Сонце заховала хмара, схожа на величезного птаха. А якщо це дійсно великий птах, що з'їв Сонечко? І тепер стане темно.
Але день не згас. Він наповнився пісенькою полуденного вітру, що приніс здалека запах польових квітів і бурхливої річки.
Дзьобик зачаровано слухав... Аж поки мама не піднялась, а братики з сестричками почали порпатися у своєму пушку.
Невгамовне пташеня вже би з радістю й саме з вітром полетіло на пошуки глибоких співаючих печер, але ще не вміло.
Пушок на крильцях його цікавив менше, як стук, що доносився десь знизу.
Малюк добрався до краю гнізда. І вже думав подивитись, що там шумить, як сили його покинули і він впав назад.
На переляканий писк пташенят прилетіла мама з сусідньої гілки.
-- Знову Дзьобик вдень не спав
І у мріях десь літав,
А тепер упав без сил
Обіймають його сни.
Коли вдень відпочиваєш
Й оченята закриваєш,
Сни дарують тобі сили,
Лапки й крильця теж міцніли.
Поки мама співала, оченята Дзьобика почали закриватися.
-- Ще нам рано спати. Треба лапки розім'яти і вечерю дочекатись. Нумо, розкажи всім нам, що ти бачив сьогодні.
Матуся лагідно погладила пташеня.
І пташеня почало розповідати про дяпла і метелика, про хмарку таголосистих сусідок.
Сни трішки відпустили Дзьобика, бо розповіді його разом з вигадками були дуже цікавими.
Так всі й вечері дочекалися.
І, коли Сонечко майже сховалось за крони дерев, а цікаве пташеня примостилось під теплим маминим крилом, Дзьобик подумав, що він завтра обов'язково спатиме вдень. Може сни подарують йому, крім сил, ще й цікаву пригоду.
© Солтис-Смирнова Марія Петрівна
ІV. Дидактична гра «Чиє гніздо»
·        Запропонуйте дітям подивившись на малюнок сказати яке гніздо належить кожному з птахів.



·        Перегляньте відео , де діти самі дізнаються чи правельно вони міркували.

·         Поділіть дітей на групи .Роздайте дітям пазли з зображенням птахів .  Кожна группа повинна скласти даний пазл і за схемою описати  птаха.
- Погляньте ще раз на свої пазли, і скажіть з яких геометричних фігур вони складаються?

Вправа «Асоціативний кущ»                                                                            Що дають нам птахи?
Друзі
 
Рятівники садів
Птахи
Переносять насіння
Створюють гарний настрій своїм щебетом
Корисні тварини









 






·        Виготовлення птаха в техніці «орігамі».



VІ. Підведення підсумків заняття.
Вправа «Дякую за заняття»
  Попросіть дітей утворити коло, у центр якого виходить один учень за бажанням, а другий підходить до нього і, потискаючи руку, говорить: «Дякую тобі, …..(ім’я), за заняття! Дарую тобі цього птаха  ». Обидва учні залишаються в центрі, тримаючись за руки. Потім до них підходить третій учасник, бере за вільну руку одного з однокласників, потискає її і дякує за приємне заняття. Група в центрі кола збільшується, усі тримають один одного за руки. Останній учасник (наприклад, учитель) дякує учням за заняття і замикає коло. Завершіть церемонію мовчазним міцним триразовим потиском рук.

Комментариев нет:

Отправить комментарий